anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka



zaterdag 23 mei 2015

shut up......

Eindelijk heb ik passende oude shutters voor het erkerraam gevonden.
Je kunt het op de foto niet zien, maar ons erkerraam heeft ook aan de zijkanten twee lange smalle ramen. Ik wilde hier erg graag oude shutters voor, maar de maat bleek nogal moeilijk te zijn.
Na diverse vergeefse tochten ging ik uiteindelijk naar Best, in Noord Brabant. Best een eind rijden voor twee luikjes, maar alla....
Gelukkig was er hier een overvloed aan luiken, shutters, paneeldeuren etc. en een heerlijk bedrijf om in rond te neuzen.
Het bedrijf (Empire) importeert veel oude spullen uit het Midden Oosten, de shutters komen bijvoorbeeld uit Egypte. Het is een enorm groot pand, waar van alles en nog wat te vinden is, voornamelijk deuren, shutters, luiken, poorten, hekken en ook heel veel industrieel antiek.
Uiteindelijk koos ik voor twee oude smalle shutters, die een mooi patina hebben. Ik had ook de keus om bredere in dezelfde hoogte te nemen maar deze vond ik toch het mooist.
Natuurlijk moeten ze nog even vastgezet worden, maar ik kon niet wachten om ze even op de foto te zetten.


 
Ook heb ik wat foto's in het bedrijf gemaakt. Mocht je iets van bovengenoemde spullen nodig hebben en het is in je buurt (of je bent zo gek er een stuk voor te rijden:-) dan zou ik er zeker even gaan kijken, echt de moeite waard.
Je kunt er zomaar een paar uurtjes ronddwalen.








32 opmerkingen:

  1. Wat zijn deze luiken ontzettend mooi, Janny! Ik vind dat dit het ritje absoluut waard is geweest. Ik ga het hoop ik onthouden want ik kan ook nog wel een paar oude luiken gebruiken. Bedankt voor de tip!

    Fijn Pinksterweekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken dit bedrijf, mooie spullen verkopen ze daar.
    Je luiken passen perfect in je erker...ziet er goed uit.
    Door jouw post breng je me op een idee...ik moet er ook weer eens een keer gaan kijken...er komen ook zoveel leuke adressen voorbij...
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooi! Adres moet ik (proberen te) onthouden. Ik heb trouwens een nieuwe/andere blog. Kom je eens kijken? schrijfselsvanmij.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat mooi...en ze hangen nog niet eens;-)
    Nou als ja daar niet kunt slagen...............mooi Janny!
    Schiet de kamer al op...?

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf zeg, die luikjes bij je raam.
    En laat ik nou toevallig vlak bij Best wonen! Ik had nog noot can dat bedrijf gehoord.
    Ga daar nu zeker n's een keer kijken.
    Bedankt voor de tip en de mooie foto's.
    Fijn (pinkster)weekend!

    Lieve groetjes,
    Sanny (sanny's Life)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gezocht en ook gevonden dus! Erg leuk met onderin een paneel en bovenin louvrelatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gut dat klinkt een beetje als super nanny, ik bedoelde natuurlijk gewoon gaaf die luiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig hoor...waar zit dat bedrijf ?....fijn weekend Janny ...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top staat het en wat een mooie winkel. Wij laten in de keuken ook gelijk luiken maken voor de zon, vind rolgordijnen niet meer echt bij het geheel passen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je luikjes zien er mooi uit.
    Wat een keuze in dat bedrijf, dat is zeker de moeite waard om een keer te kijken.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb net jou blog ondekt ziet er leuk uit ,ikheb net als jij de kinderen groot en ook kleinkinderen en ook creatief bezig .hartelijke gr v Truus de Jong jou nieuwe volger !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Truus...van harte welkom, hoor!
      Liefs,
      Janny

      Verwijderen
  12. Zo zie je maar dat je soms geduld moet hebben. Alsof ze ervoor gemaakt zijn.
    Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er nu al leuk uit Janny en wat lijkt me dat een leuk adres om heerlijk rond te kijken!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig janny! Wat een aanwinsten!
    Fijn pinksterweekend!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Staat erg mooi, vooral het hout tegenover het geschilderde, maakt een super geheel.

    Wens je een fijn Pinksterweekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je luiken zijn héél mooi .... ze passen daar perfect !!!!
    Ik ben wel héél benieuwd naar het totale plaatje ;-)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, dat is mooi zeg. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het lijkt of de luikjes ervoor zijn gemaakt, prachtig geheel .
    Het uitstapje meer dan waard.
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele mooie aanwinst Janny..

    Fijn pinksterweekend
    Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hele mooie aanwinst Janny..

    Fijn pinksterweekend
    Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi, Janny, erg sfeervol, ben benieuwd nar het eindplaatje als ze hangen!

    Groetjes,Sandra\

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt heel erg mooi zijn je luiken. Ik ga de naam van het bedrijf even opschrijven, daar wil ik zeker een kijkje gaan nemen.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige shutters.......die geven toch altijd gelijk zo'n heerlijk sfeertje.......
    Ze staan prachtig bij je.

    Fijne 2e pinksterdag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuk adres. Ik hier ik zeker kijken want ik ben in huis bezig met iets en ik dacht dat het een mission impossible was. Misschien verkopen ze op dit adres wat ik zoek. Ik heb goede hoop.
    De luiken staan prachtig. Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Zeker als je er al een hele poos naar op zoek bent geweest.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zijn die gaaf! Ben heel benieuwd naar je foto's straks als ze hangen hoor! Mooi bedrijf als ik al die spullen zie, ik heb het opgeschreven, als ik daar een keer in de buurt ben ga ik zeker even kijken, zie zoveel moois op je foto's!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat je nog kon kiezen uit zoveel luiken, mooie vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi zijn ze. Net wat Colin schrijft knap om de juiste er uit te kiezen.
    liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw prachtig Janny!! Wij hebben ook een oud luik voor in de erker. Onze erker heeft een schuin raam. Ook altijd lastig met decoreren, daarom staat daar altijd een oud luik voor. Geeft gelijk een heerlijke sfeer!

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige luiken zeg! helemaal passend in de vensterbank.

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. vlg mij zie ik jouw blog voor te eerst...? ben je wel gelijk gaan volgen:)
    ik ga eens op mn gemak door je blog heen, leuk weer wat nieuws te kijken
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen